תו תקן FCC

מהו תו תקן FCC? למי הוא מיועד

תקן FCC מיועד למוצרי חשמל ואלקטרוניקה אשר נמכרים או מיוצרים בארצות הברית. התקן בדרך כלל מאמת שהקרינה הסלולרית שמפיק המוצר עומדת בדרישות שנקבעו על ידי ועדת התקשורת הפדרלית (FCC). וכיום ניתן למצוא אותו במגוון מוצרים בארץ ובחו"ל.

יש לציין שתקן FCC אינו מבטיח שהמוצר יגלה עמידות לאורך זמן, או לחלופין שהוא בטוח לשימוש, אלא פשוט שהמוצר עומד בסטנדרט של פליטת תדרי רדיו בהתאם לקריטריונים של ועדת התקשורת הפדרלית. באופן כללי, יש צורך בתקן הנ"ל בעיקר עבור מוצרים שעשויים לפלוט יותר מ- 9 קילוהרץ. חברות המייצרות מכשירים כאלו חייבות לוודא שאותם מכשירים לא ייפגעו באיכות הסביבה, קל וחומר באנשים שנחשפים אליהם. לפיכך, כל המכשירים החשמליים צריכים להיבדק ולעמוד בתקנות FCC.

מה הסיכונים של קרינה סלולרית?

מכשירי חשמל מסוימים עשויים לפלוט כמויות גבוהות של קרינת RF שנחשבת למזיקה. ישנם מכשירים שונים שמכניסים את סוג הקרינה הזאת לבית שלנו כמו למשל מיקרוגל, וציוד טלקומוניקציה שפולט גלים אלקטרומגנטיים בתדרים גבוהים על מנת לתמוך במכשירים סלולריים כמו למשל WiFi, מכשירים תומכי Bluetooth רשתות LAN אלחוטיות ועוד. על פי ארגון הבריאות העולמי קרינת RF עשויה לגרום לסרטן ולכן מומלץ לבצע שורה של פעולות כדי למנוע אותה עד כמה שאפשר, לרבות לרכוש מוצרים שעומדים בתקני FCC. 

מהן תקנות ה- FCC?

כדי לקבל תקן FCC יש לבדוק את המכשירים שפולטים קרינת RF, המוכרת גם כקרינה סלולרית או תדר רדיו ולוודא שהם עומדים בתנאים הנדרשים. יותר מכך, וועדת התקשורת הפדרלית מציינת איזה סוג של בדיקות רגולטוריות יש לבצע במכשירים אלקטרוניים, כדי לקבל היתר להפצתם. 

קבלת התקן עשויה להימשך כ- 8 עד 15 שבועות ועל מנת להפוך את התהליך למהיר יותר ועדת התקשורת הפדרלית מאפשרת גם לחברות פרטיות להנפיק כאלו אישורים, אך בממוצע ניתן לקבל תקן FCC תוך שבועיים.

מהן הדרישות לקבלת תקן FCC?

תקן FCC נדרש עבור כל מוצר חשמלי שפולט תדר רדיו ונמכר ומופץ בארה"ב. כמו כן ניתן למצוא מגוון מוצרים עם תקן FCC מחוץ לארצות הברית. המשמעות היא שייצרו את המוצר בארצות הברית ואחר כך ייצאו אותו לארצות אחרות. כתוצאה מכך, תקן FCC הפך לסטנדרט פופולרי ברחבי העולם. 

איזה מוצרים נדרשים לתקן FCC?

ישנם סוגים שונים של מוצרי חשמל הפולטים תדר רדיו וצריכים לעמוד בתקנות FCC. ביניהם המוצרים הבאים:

  • משדרי רדיו ניידים 
  • התקני Bluetooth
  • ציוד IT
  • מתאמי חשמל
  • שלטים רחוקים
  • ועוד

דוגמאות למוצרים בעלי תקן FCC

ישנם סוגים שונים של מוצרים אשר צרכים לעבור בדיקות רגולטוריות שונות כדי לקבל תקן FCC לפני שמופצים, זיכרון נייד מוצפן (דיסק און קי) למשל הוא אחד מהם. מוצרים נוספים שמגיעים עם התקן הם מחשב מיני רב תצוגה, מחשב מיני ללא אוורור, אוזניות אלחוטיות או אוזניות תומכות Bluetooth מטען נייד אלחוטי ועוד. באופן כללי לפני שמכניסים את כל אחד מהמכשירים הללו לביתנו ולחיינו כדאי מאוד לבדוק שעומדים בתקנים הנדרשים, מה שמסמן שהם אינם פולטים קרינת RF מסוכנת, ובכך נוכל לשפר את איכות חיינו על ידי מוצרים טכנולוגיים מתקדמים אך מבלי לפגוע בבריאות שלנו ושל בני משפחתנו, קל וחומר עם מינימום פגיעה בסביבה שלנו. 

שמירה על חיי אדם, כמו גם על איכות הסביבה אלו דברים חשובים שיש להגן עליהם. ישנם מכשירים חשמליים אשר פולטים תדרי רדיו מסכנים ועלולים לפגוע באיכות הסביבה או אף בחיי אדם כתוצאה מכך. לכן הוחלט להכניס סטנדרטים קבועים מראש ובכך לשמור על חיינו וסביבתנו בצורה טובה יותר

 

תו תקן FCC