איך להרכיב מחשב נייח – מדריך לבניית מחשב

רוצים לדעת איך מרכיבים מחשב? הגעתם למקום הנכון. צוות המומחים של Direct B2B הכין לכם מדריך להרכבת מחשב באופן עצמאי ומותאם אישית לצרכים שלכם. מהם היתרונות של בניית מחשב, מהם הרכיבים אותם יש לקנות, מהם שלבי ההרכבה ואיך תוכלו להשיג את כל מה שאתם צריכים במקום אחד ובלי לצאת מהבית? כל התשובות ועוד בשורות הבאות.

 

לוח אם סופרמייקרו SuperMicro MBD-C9Z490-PGW-O LGA 1200 Intel Z490 DDR4 M.2 WIFI 6 10G LAN USB 3 (10)

 

המוצר ששינה את חיינו 

אין ספק כי המחשב הוא אחד הגורמים והסיבות המרכזיות למהפכה הטכנולוגית אותה אנו חווים בימים אלו. המחשבים הביתיים אשר הופיעו בכל בית באזור סוף שנות ה-90 והפכו לנפוצים ביותר בתחילת שנות ה-2000 אפשרו לנו, בשילוב עם האינטרנט, לחבר את העולם, לפרוץ גבולות, להכיר אנשים ולקדם את האנושות 100 צעדים קדימה. את המחשבים ניתן למצוא כיום במגוון רחב של תחומים ושימושים; שימוש ביתי פרטי, פנאי, עבודה, ניהול ועוד. המחשבים מסייעים לנו לנהל מידע, מספקים פלטפורמה מצוינת לעבודה ונותנים לנו האפשרות לעשות שימוש בקוד ובתוכנות מחשב מתקדמות.

 

למה להרכיב מחשב נייח באופן עצמאי? 

תחום המחשבים הנייחים הוא תחום ענק, הכולל מבחר עצום של מחשבים בעלי מפרטים טכניים שונים אשר מספקים מענה למיני צרכים שונים. אך יש אלו אשר יעדיפו להרכיב בכוחות עצמם את המחשב שלהם, הרכבה שכזו נעשית באופן עצמאי והיא טומנת בחובה מספר יתרונות חשובים:

  • התאמה אישית – הרכבת מחשב באופן עצמאי מאפשרת לנו להתאים את רכיבי המחשב בצורה מיטבית לדרישות ספציפיות ולצרכים מיוחדים.
  • איכות הרכבה – מחשבים נייחים בנויים מראש כוללים את כל הרכיבים אותם בחרה יצרנית המחשב לכלול, אך אלו לא תמיד יהיו ברמת האיכות הגבוה ביותר.
  • הכרת המחשב – בניה והרכבה של מחשב מ-0 תאפשר לנו להכיר את המחשב על בוריו, לדעת מהם רכיביו ומה תפקידו של כל אחד מהם. כך במקרה של תקלה או רצון לשדרוג נוכל לעשות זאת ביתר קלות.

הרכבה של מחשב אינה תתאים לכל אחד, עדיף לגשת למלאכה עם ידע טכני מתאים, צרכים עליהם יש לענות ודרישות טכניות אותן לא נוכל לקבל מהיצע המחשבים הנייחים הנתון.

 

מה צריך כדי להתחיל? 

כעת לאחר שהבנו מהם היתרונות ניתן להתחיל במלאכת איסוף הרכיבים. אלו הם הרכיבים אותם צריך לרכוש על מנת להרכיב מחשב באופן עצמאי:

  • לוח אם – לוח האם משמש כמעיין מרכז עצבים של המחשב, הוא מקשר בין חלקי המחשב ולמעשה עליו מתנהלת פעולתו הפנימית של המכשיר.
  • מעבד – אם נמשיך בדימויים לגוף האדם, הרי שהמעבד הוא ללא ספק המוח של המחשב. הוא מבצע את הפקודות המאוכסנות בזיכרון המחשב ותפקוד המחשב תלוי במידה רבה בעוצמת המעבד שלו.
  • זיכרון עבודה – הוא זיכרון לגישה אקראית האחראי לביצוע שוטף של משימות המחשב, תוך כדי העבודה עליו, מכנים אותו גם – זיכרון פנימי / זיכרון "עבודה" / RAM והוא מסייע למעבד לחשב ולעבד נתונים, במחשבים ישנם סוגים שונים של כרטיסי זיכרון ברמות שונות אשר מאפשרים עיבוד נתונים במהירויות שונות. ככל שנפח זיכרון העבודה גדול יותר, כך יכולת עיבוד הנתונים גבוהה יותר (לדוגמה עבודה במקביל על מספר תוכנות)
  • כונן זיכרון – דיסק קשיח / SSD – הוא רכיב במחשב המשמש לשמירת נתונים.

כונן זיכרון יכול להכיל בדרך כלל כמות גדולה של נתונים לעומת זיכרונות אחרים, ישנם מספר סוגים של דיסקים קשיחים הפועלים בטכנולוגיות ובמהירויות שונות. את סוג הכונן יש לבחור לפי צרכי המשתמש.

  • מסך – המסך הוא אמצעי הפלט המרכזי של המחשב, דרכו אנו רואים את הפעולות אותן אנו מבצעים.
  • כרטיס מסך – כרטיס מסך אחראי על איכות התצוגה, ככל שכרטיס המסך יהיה חזק יותר ובעל יכולות עיבוד משופרות, כך נוכל לראות ברזולוציה גבוהה יותר. כרטיס מסך איכותי נצרך בעיקר עבור גיימרים או מעצבים גראפיים למיניהם.
  • מארז – את כל הטוב הזה צריך לארוז במארז שיארוז ויאגד את כל הרכיבים יחד.

חשוב לשים לב כי בבניית המחשב נשאיר מקום או יכולות להכניס שיפורים טכנולוגיים ורכיבים נוספים אשר ישדרגו את חווית השימוש שלנו.

 

מדריך הרכבת מחשב – שלבי הרכבה 

וכעת לחלק האומנותי – הרכבת המחשב וחיבור כל הרכיבים. את מלאכת ההרכבה יש לעשות בזהירות, תוך שמירה על הבטיחות שלכם ועל שלמות הרכיבים. השלב הראשון יהיה להבריג את לוח האם, לאחר מכן ניתן לחבר את המעבד, הזיכרון, הכונן הקשיח (במידה ובחרתם לרכוש אחד), כעת ניתן להוסיף רכיבים טכניים כמו גופי קירור, ספקי כוח ומאווררים ובשלב הסופי נסגור את המארז, נחבר את מסך המחשב ונחבר את התוצר הסופי לחשמל. לאחר ההפעלה תוכלו להתקין את כל התוכנות אותם תרצו ואת מערכת ההפעלה המועדפת עליכם, אבל זה כבר נושא למדריך אחר.

 

Direct B2B – כל הרכיבים במקום אחד 

את כל הרכיבים הנדרשים לכם על מנת ליצור ולבנות מחשב תוכלו למצוא באתר החנות שלנו. מתלבטים איזה רכיבים כדאי לכם לקנות? צרו איתנו קשר!

נשמח לייעץ ולסייע לכם בכל אחד משלבי הרכישה ועד להשלמת הקניה בהצלחה. ליצירת קשר חייגו: 054-820-8808. או  >>>לחצו כאן<<< ושלחו הודעה לווצאפ העסקי שלנו