מה עדיף מחשב נייד או נייח

מתלבטים האם לקנות מחשב נייד או נייח? צוות Direct B2B כאן כדי לעשות לכם סדר עם  השוואה בין מחשב נייד למחשב נייח והסבר מקיף שיסיע לכם לבחור באופציה הטובה והנכונה ביותר עבורכם. מהם היתרונות והחסרונות של כל אחד מסוגי המחשבים, איך תוכלו לדעת מה יתאים לכם בצורה הטובה ביותר ואיך תוכלו לרכוש מחשב איכותי במחיר אטרקטיבי מבלי לצאת מהבית? מחשב נייח או נייד – מתחילים.

 

 

המחשב – מאז ועד היום 

המחשב הוא אחת ההמצאות החשובות ביותר של המאה ה-20 וגם כיום הוא ממשיך להוביל את המהפכה הטכנולוגית אותה אנו חווים. אבות אבותיו של המחשב היו מכשירים עתיקים ופשוטים אשר שימושו לצורך ביצוע של חישובים פשוטים ותזוזות של כוכבים, מכשיר החישוב העתיק מכולם הוא מקל הספירה, מכשיר אשר כלל מקל ועליו מספר של חרוזים המשמשים לספירה. המחשב הדיגיטלי הראשון נבנה בין השנים 1936-1938, הוא היה מכני לחלוטין, הונע באמצעות מנוע חשמלי וכוח החישוב שלו היה מוגבל ביותר. רק בתחילת שנות ה-60 של המאה הקודמת החלה מגמת הקיטון והוזלת מחירי המחשבים, עד לימינו אנו בהם המחשב הוא מוצר נפוץ בכל בית, עסק ומשרד.

 

מאפיינים של מחשב מודרני

המחשבים של ימינו שונים בתכלית מהמחשבים של אמצע המאה הקודמת ואפילו שונים מהמחשבים של תחילת המאה הנוכחית. למעשה קצב התקדמות הטכנולוגיה הוא כל כך מהיר כך שבכל שנה המוצרים החדשים אשר יוצאים לשוק הם יותר חזקים, יותר טובים, יותר מהירים ובעלי יכולות מתקדמות בהרבה. כיום, ישנם מאות סוגים של מחשבים, בעלי מאפיינים פיזיים שונים, עיצובים שונים, רכיבי חומרה שונים וכמובן, מבית היוצר של חברות טכנולוגיה שונות. החלוקה הברורה והמובהקת ביותר בין סוגי המחשבים היא של שני סוגים:

  • מחשב נייח
  • מחשב נייד

לכל אחד מהסוגים ישנם היתרונות והחסרונות שלו, אשר הופכים אותו למתאים במיוחד לצרכים ולשימושים שונים.

 

נייח או נייד – יתרונות וחסרונות 

  • מחשב נייח – החיסרון המשמעותי ביותר של המחשב הנייח הוא הגודל שלו והצורך המתמיד שלו בחיבור לחשמל. מעבר לכך, המחשבים הנייחים נחשבים לעדיפים על המחשבים הניידים מבחינת חומרה, כוח עיבוד ומהירות עבודה. ניתן להתאים אותם בצורה טובה יותר לצרכים שלכם, לבצע שינויים ברכיבים שלהם ולרוב התיקונים והחלפים שלהם יהיו זולים יותר.
  • מחשב נייד – לעומת המחשבים הנייחים, היתרון המשמעותי של המחשבים הניידים הוא היכולת לנייד אותם בצורה נוחה, ללא תלות בחיבור קבוע לנקודת חשמל. הדבר הופך אותם לאידיאליים למגוון שימושים וכיום ישנם רבים אשר יעדיפו את המחשב הנייד בתור המחשב המרכזי שלהם. בניגוד למחשבים הנייחים, במחשב הנייד אי אפשר לבצע שינויי חומרה מרחיבים ולא ניתן להרכיב מחשב נייד באופן עצמאי.

 

למי מתאים מחשב נייח? 

המאפיינים של המחשב הנייח הופכים אותו לשימושי ביותר במקומות עבודה, מקומות ציבוריים וגם בבתים פרטיים. חברות רבות מעדיפות לרשת את המשרדים שלהם במחשבים נייחים בשל העלות הנמוכה שלהם, המודולריות שלהם, עלות אחזקה ותיקונים נמוכה והיכולת להתאים את רכיבי המחשב לצורכי העבודה. יתרונות אלו הופכות את המחשב הנייח לנפוץ גם בבתים פרטיים, אך חשוב לזכור כי רכישה של מחשב נייח מצריכה פינת עבודה רחבה ומקום מספק לצורך מיקום המחשב וכל הציוד הנילווה אליו.

 

למי מתאים מחשב נייד? 

המחשבים הניידים מספקים אפשרות נהדרת של נשיאת כל יכולות המחשב, לכל מקום ובכל זמן, כל מה שאתם צריכים הוא לחבר את המחשב לחשמל כאשר נגמרת לו הסוללה הנטענת. אפשרות זו הפכה את המחשב הנייד לנפוץ בקרב עובדי התעשיות הטכנולוגיות, תעשיות התרבות ולמעשה כל התעשיות המודרניות. בנוסף המחשבים הניידים נפוצים בקרב תלמידים וסטודנטים אשר נעזרים במחשב ככלי עזר ללימודים. כאמור, ישנם אנשים אשא מעדיפים לעשות שימוש במחשב הנייד גם בכותלי הבית ולא לרכוש מחשב נייח כלל וכלל.

 

איפה כדאי לקנות מחשב נייח או נייד? 

מחשבים נייחים או ניידים ורכיבי חומרה שונים קונים רק ב-Direct B2B. בחנות שלנו תמצאו מגוון רחב והיקפי של ציוד טכנולוגי, מבית היוצר של חברות הטכנולוגיה המובילות בעולם, במחירים אטרקטיביים ובמשלוח מהיר עד לפתח הבית. לחנות שלנו יש וותק של מעל ל-20 שנה בתחום ואנו רותמים את כל הידע והניסיון שצברנו על מנת לספק לכם את השירות הטוב והמקצועי ביותר. אנו מזמינים אתכם ליצור עימנו קשר ולהצטרף לציבור הלקוחות המרוצים שלנו. ליצירת קשר חייגו: 054-820-8808 או  >>>לחצו כאן<<< ושלחו הודעה לווצאפ העסקי שלנו.